Ölçme ve Değerlendirme Kurulu (Ö.D.K.)

ÖDK Çalışma Esasları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KURULU ÜYELERİ
1)Prof.Dr.Mekin SEZİK
2)Prof.Dr.Soner ALBAY
3)Prof.Dr.Metin  ÇİRİŞ
4)Prof.Dr.Duygu K.DOĞUÇ
5)Doç.Dr.Kanat GÜLLE
6)Dr.Öğr. Üyesi  Giray KOLCU
7)Dr.Öğr. Üyesi  K. Kürşad BOZKURT
8)Dr.Öğr. Üyesi  Adnan KARAİBRAHİMOĞLU
9)Dr.Öğr.Üyesi M.İnci BAŞER KOLCU
 
 
 
 
Kurul Sekreteri: 
Bilg.İşlt. Funda KOBAN
Dahili Telefon  :3327
 

 

KURUL KARARLARI


  1. 2 Aralık 2016

  1. 2 Ocak 2017
  2. 13 Şubat 2017
  3. 20 Mart 2017
  4. 4 Nisan 2017
  5. 15 Mayıs 2017
  6. 5 Haziran 2017
  7. 3 Temmuz 2017
  8. 11 Ağustos 2017
  9. 11 Eylül 2017
  10. 2 Ekim 2017
  11. 6 Kasım 2017
  12. 14 Kasım 2017
  13. 4 Aralık 2017

  1. 08 Ocak 2018
  2. 5 Şubat 2018
  3. 5 Mart 2018
  4. 12 Mart 2018
  5. 14 Mayıs2018
  6. 04 Haziran 2018
  7. 02 Temmuz 2018
  8. 06 Ağustos 2018
  9. 03 Eylül 2018
  10. 01 Ekim 2018
  11. 05 Kasım 2018
  12. 11 Aralık 2018

  1. 07 Ocak 2019
  2. 04 Şubat 2019
  3. 04 Mart 2019
  4. 19 Mart 2019
  5. 01 Nisan 2019
  6. 08 Nisan 2019
  7. 06 Mayıs 2019
  8. 04 Haziran 2019
  9. 01 Temmuz 2019
  10. 05 Ağustos 2019
  11. 28 Ağustos 2019
  12. 14 Ekim 2019
  13. 04 Kasım 2019
  14. 02 Aralık 2019
  15. 13 Ocak 2020
  16. 11 Şubat 2020
  17. 02 Mart 2020
  18. 09 Haziran 2020
  19. 06 Temmuz 2020
  20. 03 Ağustos 2020
  21. 07 Eylül 2020
  22. 19 Ekim 2020
  23. 02 Kasım 2020
  24. 02 Aralık 2020
  25. 07 Ocak 2021
  26. 01 Şubat 2021
  27. 01 Mart 2021
  28. 05 Nisan 2021
  29. 10 Mayıs 2021
  30. 14 Haziran 2021
  31. 14 Temmuz 2021
  32. 02 Ağustos 2021
  33. 06 Eylül 2021

 

 

ÖDK Çalışma Esasları

 

SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KURULU

ÇALIŞMA ESASLARI

 

1.    AMAÇ VE KAPSAM

1.1. Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesinin misyon ve vizyonuyla, eğitim programının amaç ve hedefleriyle örtüşen, eğitim programının etkinliğini değerlendirmede kullanılabilecek güvenilir veriler sağlayan bir ölçme değerlendirme sistemi oluşturmak.

 

2. ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KURULUNUN YAPISI

2.1. Kurul, en az biri Tıp Eğitimi Anabilim Dalı temsilcisi olmak üzere en az 5 (beş) öğretim üyesinden ve 1 (bir) fakülte temsilcisi öğrenciden oluşur.

2.2. Kurul Üyeleri Dekan tarafından 3 (üç) yıl süre ile görevlendirilir. Kurul üyelerinin herhangi bir nedenle kuruldan ayrılması halinde ayrılan kurul üyesinin yerine kalan süreyi tamamlamak üzere yeni bir kurul üyesi atanır.

2.3. Kurul kendi üyeleri arasından bir başkan seçer ve dekan tarafından görevlendirilmek üzere Dekanlık Makamına bildirir. 

 

3.ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KURULUNUN GÖREVLERİ

3.1. Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi öğretim üyelerinin ölçme ve değerlendirme becerilerinin geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla uygun görülürse Ölçme ve Değerlendirme Kursu düzenler.

3.2. Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi öğretim üyelerinin Ölçme ve Değerlendirme Kursu ile ilgili talep ve geribildirimlerini değerlendirir.

3.3. Her ölçme ve değerlendirme kursu için kurul üyesi öğretim üyelerinden 5 (beş) tanesi düzenleme komitesi olarak görevlendirilir. Kurs için görevlendirilen öğretim üyeleri kursun planlamasını yapar. Kursla ilgili yazışmaları takip eder.

 

4. ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KURULUNUN ÇALIŞMA BİÇİMİ

4.1.  Kurul ayda en az bir kez, başkanın daveti üzerine toplanarak gündemdeki konuları görüşür ve alınan kararları Dekanlık Makamına sunar.

4.2.  Kurulun toplanabilmesi için kurul üye tam sayısının salt çoğunluğu gereklidir. Kararlar, toplantıya katılan üyelerin salt çoğunluğu ile alınır.

4.3. Kurul başkanı gerekli gördüğünde eğitim ile ilgili diğer kurul üyelerini, öğrenci temsilcilerini ve/veya dönem koordinatörlerini toplantıya çağırabilir. Çağrılan kişiler görüşlerini sunar ancak oylamaya katılamazlar.

4.4. Kurulun sekreterya hizmetleri Eğitim-Öğretim Başkoordinatörlük sekreteryası tarafından yerine getirilir.

 

5. ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KURULUNUN HEDEFLERİ

5.1.   Ölçme değerlendirmeyle ilgili sorunları, bu sorunların kaynaklarını ve olası çözümlerini belirleyerek tüm paydaşlarla paylaşmak.

5.2.   Dönem, ders kurulu ve staj düzeyinde hedeflerin açıkça belirlendiği ve sistematik olarak gözden geçirildiği bir eğitim programıyla çalışmak.

5.3. Öğrenim hedefleriyle ölçme-değerlendirme etkinliklerinin ilişkisinin gösterilmesi alışkanlığını kurumsal kültür haline getirmek.

5.4.  Ortam, yapı ve içerik olarak sınama etkinliklerinin mümkün olduğunca gerçek yaşama yakın olmasının ilke olarak benimsenmesini sağlamak.

5.5. Formatif sınamaya daha fazla yer verilmesini sağlamak (değerlendirmenin bir öğretme-öğrenme yöntemi olarak daha fazla kullanılması).

5.6. Ölçme-değerlendirme etkinliklerinin öğrenmeyi olumlu yönde etkilemesini sağlamak (üst düzey bilişsel yetilerin ve gerçek performansın sınanmasına daha fazla ağırlık verilmesi, geribildirim vs).

5.7. Geribildirim mekanizmasının (basılı formlar veya öğrenme yönetimi sistemi üzerinden) mutlaka çalıştırılmasını sağlamak (öğrencilere sınav içeriği ve kişisel başarı durumlarıyla ilgili, öğretim üyelerine sınav sonuç analizleriyle ilgili geribildirim verilmesi ve her iki gruptan geribildirim alınması).

5.8. Sınav güvenliğinin sağlanması (sınav öncesi soruların dışarı sızmasının, kopya çekmenin önlenmesi gibi).

5.9. Sınav düzeneği, soru biçim ve tekniğiyle ilgili hataların en aza indirilmesini sağlamak.

5.10. Öğretim üyelerinin ölçme-değerlendirmeyle ilgili temel bilgi gereksinimlerinin karşılanmasını sağlamak.

5.11. Ölçme ve değerlendirme etkinliklerinin iyileştirilmesine engel durumları belirlenmesi ve SDÜTF-MÖTEK ve Fakülte Yönetimi ile paylaşılmasını sağlamak.

 

6. YÜRÜRLÜK

6.1. SDÜTF-ÖDK’nun işbu çalışma esasları SDÜTF Fakülte Kurulu’nda onaylandığı tarihten itibaren yürürlüğe girer. Gerektikçe söz konusu çalışma esaslarının revize edilerek güncellenmesi Fakülte Kurulunun yetkisindedir.

 

7. YÜRÜTME

7.1.  Bu çalışma esaslarının uygulanmasından SDÜTF Dekanı sorumludur.

 

*Kurulumuz 16.11.2016 tarih ve 91/01 sayılı Fakülte Kurulu Kararı ile kabul edilmiştir.
*20.06.2019 tarih, 121/01 Sayılı Fakülte Kurulu Kararı ile Güncellenmiştir.


 

 

 

 

Yayın Tarihi: 08/11/2016
Okunma Sayısı: 13802