Sosyal Sorumluluk Entegre Oturum ÖÇM Proje Uygulama
ENTEGRE OTURUM ALGORİTMASI
1. Entegre oturumlar, ders programlarında yer alan ve o kurulla ilişkili bir konuda öğrencilerin farklı branşlardan öğretim üyelerini bir arada dinleyerek klinik karar verme ve hasta takip süreçleriyle ilgili bakış açısı kazandırmayı amaçlayan derslerdir.
2. Bir entegre oturumda, belirlenen konuyla ilişkili farklı anabilim dallarından öğretim üyelerinin aynı anda derslikte/amfide bulunması esastır.
3. Entegre oturumda yer alan öğretim üyeleri arasından Dönem Koordinatörü tarafından bir moderator belirlenir. Moderatör, ders öncesinde oturumda yer alan diğer öğretim üyeleri ile iletişim kurarak dersin akış ve içeriğinin belirlenmesini sağlar.
4. Entegre oturum saatinde, görevli tüm öğretim üyeleri derslikte/amfide hazır bulunur, moderator yönetiminde konuyla ilgili sunum/konuşmalar yapılır.
5. Entegre oturumdaki sunumların teorik ders gibi yoğun bilgi yükü yerine, günlük hayattaki yeri, konu özelinde önemli noktaları içermesine dikkat edilmelidir.
6. Entegre oturum sırasında öğretim üyelerinin birbirleri ile ve öğrencilerle etkileşimde olması istenir.
SOSYAL SORUMLULUK DERSİ ALGORİTMASI
1. Sosyal Sorumluluk Dersi (SSD), Dönem 1 ders programında yer alan ve öğrencilerin toplumsal duyarlılığını artırmaya ve sivil toplum kuruluşlarının faaliyetlerini tanımasına yönelik bir derstir.
2. SSD, Dönem 1’in her bir ders kurulunda mümkünse tek bir günde blok halde yer alan 6 ders saatinde yapılır.
3. SSD, Fakültemiz öğretim üyeleri arasından belirlenen bir öğretim üyesinin koordinatörlüğünde, protokolle belirlenen sivil toplum kuruluşlarından gelen uzman eğiticiler tarafından verilir.
4. Her bir kurulda farklı bir STK’ya yer verilir. Dersler, ilgili STK’nin faaliyet alanlarına bağlı olarak teorik ve/veya uygulamalı olarak işlenir.
5. Eğitim öğretim yılı başında koordinasyonu ve öğrenci-STK iletişimini kolaylaştırmak için, her bir STK’yı temsilen gönüllü temsilci öğrenci seçilebilir.
6. Öğrenciler derse katılmanın yanında, son ders kuruluna kadar kendi belirleyecekleri en az bir STK’ya dair bir gözlem raporu hazırlar.
7. Hazırlanan gözlem raporu ilgili STK yetkilisi tarafından da onaylandıktan sonra öğrenci tarafından sdunet platformundan ulaşılan derslerim sekmesine yüklenir.
8. Dersin ölçme-değerlendirmesi yoklama ve hazırladıkları gözlem raporunun değerlendirmesi ile yapılır. Dersin sonunda, yoklamasında eksik olmayan ve gözlem raporunu uygun şekilde hazırlayan öğrencilerin final ve/veya bütünleme notuna sınav uygulama esaslarında belirtilen oranda puan yüklenir.
Özel Çalışma Modülü Dersi Algoritması
1. Özel Çalışma Modülleri (ÖÇM) Dönem 2 (bahar dönemi) ve Dönem 3 (güz dönemi) ders programında yer alan dönemlik derslerdir.
2. Küçük grup etkinliği şeklinde yapılması amaçlanmış olup gruplardaki öğrenci sayısının 8-10 öğrenci ile sınırlandırılması gereklidir.
3. Öğretim üyeleri senato tarafından onaylanmış dersler arasından seçim yapabilecekleri gibi, anlatmak istedikleri farklı bir konu başlığında da ders teklifinde bulunabilir (Her yıl en geç Mayıs ayı içinde ders teklifi sunulmalıdır).
4. Mevcut ders listesinde yer alan bir dersi birden fazla öğretim üyesi açabilir.
5. Ders yapılacak yeri öğretim üyesi kendisi belirler.
6. Derslerin yüz yüze yapılması esas olup, zorunluluk halinde online sistemlerden destek alınabilir.
7. Dersin ölçme-değerlendirmesinde öğretim üyesi tarafından dersin başında belirtilen kriterlere göre değerlendirme yapılır. Bu kriterlere göre başarılı olan öğrencilerin final ve/veya bütünleme notuna sınav uygulama easaslarında belirtilen oranlarda puan eklenir.
PROJE UYGULAMA DERSİ ALGORİTMASI
1. Dönem 3 öğrencilerine yönelik olan bu ders, güz ve bahar yarıyılında devam edecek yıllık bir ders olarak yapılacaktır.
2. Ders, küçük grup etkinliği şeklinde yapılandırılmış olup öğrencilere proje kültürünün tanıtılması ve kanıta dayalı tıp kavramının aktarılması hedeflenmiştir.
3. Eğitim öğretim yılının başında, bu ders için bir mentor öğretim üyesi belirlenir ve öğrencilerden yıl sonunda belirlenen öğretim üyesi danışmanlığında bir bilimsel ürün ortaya koymaları beklenir.
4. Yapılacak projeye ilişkin konu, mentor öğretim üyesi danışmanlığında öğrenciler ile birlikte belirlenir.
5. Yıl boyu devam edecek Proje Uygulama Dersi sonunda, dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin final ve/veya bütünleme notuna sınav uygulama esaslarında belirtilen oranlarda puan eklenir.
6. Öğrencinin dersi başarı ile tamamlayabilmesi için o eğitim-öğretim yılı sonuna kadar seçtikleri bir konuda herhangi bir proje başvurusu yapmaları (TÜBİTAK/TUSEB/BAP gibi) ya da bir bilimsel yayını (makale, poster,sözlü bildiri vs), herhangi bir bilimsel ortamda sunmak üzere başvuru yapmaları gerekmektedir.
7. Proje dersi notunun verilmesi için, öğrencilerin yaptıkları bilimsel faaliyetlere ilişkin kanıtlarını öğrenci işlerine iletmesi gerekmektedir. Bunun için öğrencilerin yaptıkları faaliyetleri kanıtları ile birlikte gösteren liste (katılım belgesi, proje başvuru formu gibi) mentor öğretim üyesi tarafından imzalanarak öğrenciler tarafından öğrenci işleri birimine iletilmelidir. Kanıt dosyasının ilgili birime iletilmesi öğrencilerin sorumluluğunda olup, aynı gruptaki öğrencilerin tek bir dosya oluşturması yeterlidir (Aynı proje ya da bilimsel yayında birlikte yer alan öğrenciler, tek bir dosya hazırlayacaktır).
8. Proje uygulama dersi öğrenci projeleri açısından da bir fırsat niteliğinde olup, öğrencilerimizin bu ders kapsamında TÜBİTAK-2209A yada BAP/Lisans Öğrenci Araştırma Destek projeleri gibi projelere başvuru yapmaları hedeflenmektedir.