Eğitim Öğretim Başkoordinatörü, Dönem Koordinatörü, Staj Eğitim Sorumlusu, Intörn Eğitim Sorumlusu Görev Tanımları

A)    Eğitim Öğretim Başkoordinatörü: Eğitim Öğretim  Başkoordinatörünün görev yetki ve sorumlulukları şunlardır;

a) Ders kurullarının, stajların ve intörnlük eğitimlerinin başlama ve bitiş tarihlerini ilgili Dönem Koordinatörü ile birlikte belirlemek ve en geç önceki dönemin Mayıs ayı başında Dekanlığa önermek.

b) Sınav tarihlerini ilgili Dönem Koordinatörleri ile birlikte belirleyip en geç önceki dönemin Mayıs ayı başında Dekanlığa önermek.

c) Mezuniyet öncesi eğitim programlarının geliştirilmesi amacıyla çalışmalar yapmak ve bu konuda Dekanlığa önerilerde bulunmak.

d) Eğitim ve sınavların programa uygun olarak yürütülmesini denetlemek.

e) Dersane, laboratuar ve diğer eğitim birimlerinin koşullarının, eğitim programına uygunluğunu izlemek, aksaklıkları belirlemek ve çözüm önerilerini Dekana iletmek.

f) Sınav formları ve kayıtlarının Dönem Koordinatörlükleri aracılığıyla sınav tarihinden başlayarak en az iki yıl süreyle güvenli biçimde saklanmasını sağlamak.

g) Dönem koordinatörleri ve ders kurulu başkanlarının görevlerini denetlemek, talep ve önerilerini değerlendirerek yerine getirilmesi için Dekana sunmak.

h) Dekanın vereceği diğer işleri yapmak.                              

 

B)    Dönem Koordinatörleri: Dönem Koordinatörlerinin görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır;

a)      Eğitim Öğretim Başkoordinatörü ile birlikte ders kurullarının, staj ve intörnlük sürelerinin başlama, bitiş ve sınav tarihlerini en geç önceki dönemin Mayıs ayı başında  belirlemek ve Dekanlığa göndermek

b)      Kurul tanıtım rehberleri ve staj kılavuzlarında kendi dönemlerindeki düzenleme ve güncellmeleri yapmak

c)      Dönem 1, 2 ve 3’de ilgili dönemin ders planlarını ve ders programlarını yapmak. Dönem 4 ve 5’de staj programlarının staj yöneticilerince hazırlanmasını sağlamak. Sorumlu olduğu dönem ile ilgili eğitim programlarında yapılmasını düşündükleri değişiklik ve yeni düzenlemeleri Eğitim Programı Düzenleme Kuruluna bildirmek ve önerilerde bulunmak

d)      Hazırlanan programların ders kurulu ve staj başında ilgili öğretim elemanlarına ulaştırılmasını  sağlamak.

e)      Dönem 1, 4 ve 6’da Tıp Eğitimi  ve Bilişimi Anabilim Dalı ile birlikte oryantasyon eğitimlerini düzenlemek

f)        Eğitim çalışmalarının programlara uygun olarak yürütülmesini sağlamak

g)      Dönem 4, 5 ve 6’da Staj Yöneticisi ve İntörn Eğitimi Sorumlularının koordinasyonunu sağlamak.

h)      Ders Kurulu, dönem sonu, bütünleme ve benzeri sınavların ders konularına göre Anabilim Dalı soru ağırlıklarına ilişkin görüşlerini Başkoordinatörlüğe iletmek, Sınav sorularının ve cevap anahtarlarının Anabilim Dallarından sınav tarihinden en az 1 (bir) ay önce istenmesini ve soruların sınav tarihinden en az 2 (iki) hafta önce tamamlanmasını sağlamak

i)       Toplanan soruların Dekanlıktaki soru kitapçığı hazırlama birimine aktarılarak kitapçıkların hazırlanmasını sağlamak. Soru düzeninin uygunluğunu kontrol etmek, gerekli gördüğünde Anabilim Dalı temsilcilerinin katılacağı redaksiyon toplantıları gerçekleştirmek, Kurullar ve Dönem Sonu Sınav kitapçıklarının uygun koşullarda bastırılmasını ve sınav gününe kadar korunmasını sağlamak

j)       Sınavların yönetmelik kurallarına uygun olarak yapılmasını sağlamak, bunun için sınav salonlarının hazırlanmasını, salon başkanları ve gözetmenlerinin görevlendirilmesini (bunu listeden ben yapıyorum ama yazı koordinaörlerin imzası ile çıkıyor), cevap formlarının hazırlanmasını sağlamak, sınavların disiplin içinde ve kurallara uygun yapılmasını denetlemek, sınav süresince ortaya çıkacak problemlere çözüm getirmek.

k)      Dönem 1, 2 ve 3’de sınav sonunda kurul sonu değerlendirmesi yapmak, bunun için sınav öncesinde ders kurulunda sorusu olan Anabilim Dallarına en az bir öğretim üyesinin bu değerlendirmede hazır bulunması için yazı ile bilgi vermek  

l)       Dönem I, II ve III sınav sonuçlarının değerlendirilmesini ve öğrencilere duyurulmasını sağlamak, Dönem IV ve V’de staj sınavı sonuçları ile Dönem VI intörn Staj sonu değerlendirme notlarının ilgili yöneticiler tarafından öğrencilere açıklanmasını ve bu sonuçların sınav/staj tarihinden sonra en geç üç gün içinde Koordinatörlük sekreteryasına ulaşmasını sağlamak. /Başkoordinatöre ve Dekanlığa ulaşmasını sağlar.

m)   Öğrencilerin sınav sonuçlarına itirazlarına ilişkin gerekli incelemelerin yapılmasını, sonuçlandırılmasını ve öğrenciye bildirilmesini sağlamak. Gerekli gördüğü durumlarda itirazları ve sonuçlarını Fakülte Yönetim Kurulu’na sevketmek.

n)      Eğitim yılı sonunda eğitimin başarısını değerlendirmek ve Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Kuruluna bildirmek.

o)      Dershane ve staj koşullarının eğitim programına uygunluğunu izlemek, aksaklıkları belirlemek ve çözüm önerilerini Eğitim Öğretim Başkoordinatörüne sunmak.

p)      Dekanın vereceği diğer işleri yapmak.

 

C)    Staj Eğitim Sorumlusu: Staj Eğitim Sorumlusunun görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır;

a) Teorik ve uygulamalı eğitimleri yürütecek öğretim elemanlarını belirlemek, Anabilim dalı başkanının bilgisi dahilinde eğitim programını hazırlamak ve ilgili dönem koordinatörüne sunmak.

b) Hazırlanan eğitim programını, staj başlamasına en az iki hafta kala görevli öğretim elemanlarına ve öğrencilere duyurulmak üzere ilgili Dönem Koordinatörlüğüne iletmek. c) Derslerin ve uygulamaların aksamadan yapılabilmesini sağlamak, aksamaları belirleyerek gerekli önlemleri almak, uygun gördüğü durumlarda Dönem Koordinatörlerini bilgilendirmek.

d) Staj sonu sözlü sınav yapılacaksa sınav jürilerini oluşturmak. Yazılı sınavın uygulanacağı durumlarda öğretim elemanlarından soruları sağlayarak, uygun koşullarda çoğaltılmasını ve sınavın uygulanmasını sağlayacak düzenlemeleri yapmak, gözetmenleri belirlemek. Yapılandırılmış nesnel uygulama sınavları yapılması planlandığında bu sınavlardaki görevlileri belirlemek ve sınavın uygun biçimde gerçekleştirilmesini sağlamak.

e) Sınav sonuçlarını sınavdan sonra en geç üç gün içinde Dönem Koordinatörlüğüne iletmek.

f) Stajların yürütülüşü ile ilgili aksaklıkları belirlemek, çözmek, çözemediklerini Dönem Koordinatörlüğüne iletilmek üzere Anabilim Dalı Başkanlığına sunmak.

g) Eğitim verimliliğinin artırılması konusunda öneriler geliştirmek.

D)    Intörn Eğitimi Sorumlusu: İntörn Eğitimi Sorumlusunun görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır;

a) Dönem Koordinatörü ile işbirliği yaparak ilgili Anabilim Dalında intörnlük çalışmasının yürütülmesini sağlamak ve denetlemek.

b) Staj sonu değerlendirme sonucunu staj bitiminden en geç üç gün içinde Dönem Koordinatörüne iletmek.

c) Stajların yürütülüşü ile ilgili aksaklıkları belirlemek, çözmek, çözemediklerini Dönem Koordinatörlüğüne iletilmek üzere Anabilim Dalı Başkanlığına sunmak.

d) Eğitimin verimliliğin arttırılması ile ilgili öneriler geliştirmek.